Анекдоты и истории из жизни джаза.

Любители джаза и авангарда говорят о кино, литературе и проч.

Модераторы: wolk_off, AlexMachen

Аватара пользователя
Владислав «vvb5p»
администратор
Сообщения: 6145
Зарегистрирован: Чт май 12, 2005 17:10
Откуда: Воронеж
Контактная информация:

Анекдоты и истории из жизни джаза.

Сообщение Владислав «vvb5p» » Пт янв 06, 2006 15:21

Тема родилась поле прочтения анекдота:
Товарищ у меня музыкант - в кабаках играет. Как-то сидел он и сотоварищи
без работы и предложили им поехать в какую-то деревню сыграть на
каком-то концерте. Ну, деньги надо - поехали. Когда прибыли, то
обнаружили, что у саксофона погнулся клапан. Обратились к местным
жителям за помощью и те указали на какого-то Петровича, который
жестянщик от бога. Пришли к нему, показали инструмент, объяснили, что
надо. Но Петрович выслушал не особо внимательно, поелику был занят
какой-то хренью. Пообещал, что утром инструмент будет готов. Утром,
приходит Петрович и матерится по поводу урода, который догадался его так
согнуть. Кричал, что промучился всю ночь, но отремонтировал. Когда он
вытащил из мешка инструмент, народ выпал в осадок -
он выровнял саксофон до абсолютно ровного состояния :)
:lol: :lol: :lol: :lol:
если есть развеселые истории вписывайте сюда.

Аватара пользователя
Muzifan
джазмен
Сообщения: 463
Зарегистрирован: Чт май 12, 2005 17:14
Откуда: moscow
Контактная информация:

Сообщение Muzifan » Ср янв 11, 2006 18:02

Вот есть джазовые анекдоты от Джаз-квадрата. http://www.nestor.minsk.by/jz/jokes/index.html
Там не все здорово, но кое-что есть...

Аватара пользователя
Nikolai Shienok
джазофил
Сообщения: 777
Зарегистрирован: Пн окт 17, 2005 21:45
Откуда: Москва-Химки

Сообщение Nikolai Shienok » Ср янв 25, 2006 23:29

A jazz fan dies and reaches the other world and meets St. Peter, who takes him to a club with bad lighting, crowded tables, and bored waitresses. But when he sees that the customers include Lester Young, Billie Holiday, Monk, and Bird, he cries out to St. Peter, "This is heaven!" Then he notices a figure sitting at the end of the bar, dressed all in black, his black turned to the audience."Who's that?" asks the fan. "Oh," says St. Peter, "that's God. He thinks he's Miles Davis."

(from "So What. The Life of Miles Davis" by John Szwed (2002))

Аватара пользователя
Владислав «vvb5p»
администратор
Сообщения: 6145
Зарегистрирован: Чт май 12, 2005 17:10
Откуда: Воронеж
Контактная информация:

Сообщение Владислав «vvb5p» » Чт янв 26, 2006 14:41

He thinks he's Miles Davis
:lol: :lol: :lol:

Аватара пользователя
Nikolai Shienok
джазофил
Сообщения: 777
Зарегистрирован: Пн окт 17, 2005 21:45
Откуда: Москва-Химки

Хорошо забытое старое

Сообщение Nikolai Shienok » Пт янв 27, 2006 17:02

Эта шутка появилась в форуме rec.music.bluenote в 1998 году и с тех (теперь уже давних) пор сохранилась у меня на диске. ENJOY!


This is the winner of last month's удали_меня Short Story Contest. The rules
stipulated that the stories had to be 200 words or less with no profanity,and all anatomical references had to be replaced with musical instruments or references to music.

JAZZED
It was a balmy night out and I was feeling thelonious. I hadn't had any
tatum in so long I could have bixed a choirgirl. But I wouldn't have
to--the moment I entered the Luboff Lounge, the babe with the giant
eubies fixed me with a "come duke me" look. She uncrossed her legs and
I could see almost all the way to birdland. I felt a tingle in my tito
puente, and with a smile, I had her. This is it.

No sooner had we closed my front door than this hot django had grabbed
me by the hines and pulled me close. I insinuated my hand under her
sweater until I found one of her brubecks, then I slowly traced a circle
around her lee konitz.

"Oh, baby," she cooed, "you make my red norvo wet." She unzipped my
getz, and reached in to cradle my johnny hodges in her hand. "I'd love
a little mingus, darling. My gillespie is aching."

By this time my king oliver was ready to take a solo; I could hardly
wait to coda, but I obliged her. She hoisted her skirt, and I saw that
she wasn't wearing any basies. I dove right into her satchmo, and
attacked her lennie tristano.

"Oh," she moaned, "I want your krupa! Zoot me! Miff me! Fill my
cootie williams!"

I was ready--almost. I felt in my pocket. Uh-oh. "Sorry, sweets," I
said. "No blakey tonight. I'm all out of condons."
Последний раз редактировалось Nikolai Shienok Пт янв 27, 2006 17:35, всего редактировалось 1 раз.

Аватара пользователя
Владислав «vvb5p»
администратор
Сообщения: 6145
Зарегистрирован: Чт май 12, 2005 17:10
Откуда: Воронеж
Контактная информация:

Сообщение Владислав «vvb5p» » Пт янв 27, 2006 17:26

:lol:
в осознании прелести лингвистического юмора мне помог вот этот словарик

Аватара пользователя
Nikolai Shienok
джазофил
Сообщения: 777
Зарегистрирован: Пн окт 17, 2005 21:45
Откуда: Москва-Химки

Сообщение Nikolai Shienok » Пт фев 17, 2006 16:01

Musical terms for real musicians

* Obligato - being forced to practice
* Con Moto - yeah baby, I have a car
* Allegro - a little car
* Metronome - short, city musician who can fit into a Honda Civic
* Lento - the days leading up to Easter
* Largo - beer brewed in Germany or the Florida Keys
* Piu Animato - clean out the cat's litter box
* Con Spirito - drunk again
* Colla Voce - this shirt is so tight I can't sing
* Improvisation - what you do when the music falls down
* Prelude - warm-up before the clever stuff
* Flats - English apartments
* Chords - things organists play with one finger
* Discords - thing that organists play with two fingers
* Suspended Chords - useful for lynching the vocalist
* Time Signatures - things for drummers to ignore
* Melody - an ancient, new almost extinct art in songwriting
* Klavierstuck - A term used by German furniture movers attempting to
get a piano through a narrow doorway.
* Music Stand - An intricate device used to hold music. Comes in two
sizes- too high or too low - always broken.
* Tonic - A medicinal drink consumed in great quantity before a performance, and in greater quantity afterwards.
* Dominant - What parents must be if they expect their children to
practice.
* Concert Hall - A place where large audiences gather, for the sole purpose of removing paper wrappings from candy and gum.
* Sotto Voce - singing while drunk
* Agogic - playing high enough on an oboe to make the eyes bulge.
* Cadenza - slapping noise on office furniture
* Fandango - grabbing the pull chain on the ceiling fan
* Prima Volta - jump start with a battery
* Refrain - proper technique for playing bagpipes
* Smorzando - with melted chocolate and marshmallow

Аватара пользователя
Nikolai Shienok
джазофил
Сообщения: 777
Зарегистрирован: Пн окт 17, 2005 21:45
Откуда: Москва-Химки

Сообщение Nikolai Shienok » Сб фев 25, 2006 13:11

Забавная история, вычитанная в августовском 2005 года номере Down Beat, в пространном интервью с Китом Джарретом по случаю выхода его сольного концертного альбома Radiance (ECM, 2005).

Всем известно, что Кит очень придирчиво относится к аудитории на концертах, не терпит никакого шума, хождений, кашля и т.д. При сведении записи этих японских концертов шеф ECM Манфред Айхер попросил удалить тот немногий кашель, который все-таки случился. Однако послушав готовый микс, Джарретт не одобрил полученный результат и попросил вернуть кашель назад.

А дальше приводится рассказ Джаррета о том, как он поведал эту историю с миксом своему коллеге по трио контрабасисту Гэри Пикоку:

Пикок:"Я думал, тебе не понравится, что там записался кашель"
Джарретт: "Ты прав, но случилось странное. Когда его вычистили, я захотел, чтобы его вернули".
Пикок: "Кит, ты даже больше дзен, чем я" :-)

Аватара пользователя
Владислав «vvb5p»
администратор
Сообщения: 6145
Зарегистрирован: Чт май 12, 2005 17:10
Откуда: Воронеж
Контактная информация:

Сообщение Владислав «vvb5p» » Сб фев 25, 2006 15:46

:) ох уж эти отношения Джарретта и кашля :lol:

БОНДАРЕНКО Григорий
Сообщения: 9
Зарегистрирован: Вс мар 26, 2006 08:08
Откуда: Москва (Moscow)
Контактная информация:

Два "крутых" пианиста

Сообщение БОНДАРЕНКО Григорий » Пн мар 27, 2006 17:21

Встречаются два российских крутых джазмена Игорь БРИЛЬ и Даниил КРАМЕР. И начинается у них перепалка.
Крамер-Брилю: Я самый крутой пианист. Заслуженный артист, Лауреат премии Густава Малера и т.д. и т.п. Мне нет равных.
Бриль-Крамеру: Отдохни Даник. Самый крутой пианист это Я!!!!! И Народный, у меня своя кафедра в Гнесинке, ПРОФЭССОР, у меня учебник свой……………………И вообще мне сам БОГ велел играть.
В разговор вмешивается Оскар ПИТЕРСОН и говорит – ВРЁТ, НИЧЕГО Я ЕМУ НЕ ВЕЛЕЛ……………………
:lol:

Аватара пользователя
Владислав «vvb5p»
администратор
Сообщения: 6145
Зарегистрирован: Чт май 12, 2005 17:10
Откуда: Воронеж
Контактная информация:

Сообщение Владислав «vvb5p» » Пн мар 27, 2006 17:29

БОНДАРЕНКО Григорий
:)

Аватара пользователя
Nikolai Shienok
джазофил
Сообщения: 777
Зарегистрирован: Пн окт 17, 2005 21:45
Откуда: Москва-Химки

Сообщение Nikolai Shienok » Пт июн 16, 2006 22:14

Dear Bandleader.

We look forward to your performance at our daughter's wedding. If you don't mind, we would like to request a few of our favorite songs. If you could play these at some point during the reception, we'd be grateful:

1.. Any Keith Jarrett composition from his solo series. Please arrange it for full ensemble and nothing in 4/4 please.

2.. Mahavishnu Orchestra, "Dance of the Maya" and please have the guitarist play John Mclaughlin's solo from the live performance of Nov. 16, 1972 at the Chrysler Arena. My wife and I were at that show and we particularly liked his use of polyrhythms. If you find it too difficult, you can leave out the feedback.

3.. Any of John Coltrane's duets with Pharaoh Sanders. I understand that their use of atonality is not everyone's cup of tea, but all our guests love high register tenor saxes.

4.. We thought a little Stravinsky right after the toast would be nice. We particularly like "The Rite of Spring." If you want to use the sheet music, it's OK. We like a tempo of about 1/4 note = 93.

5.. Then for the candle lighting ceremony, please play Frank Zappa's "The Grand Wazoo." If you want to play it in the original key of B flat, that would be fine. And my cousin Jeannie would like to sing the baritone sax solo, though you may have to play that part in another key - she has kind of a high voice.

6.. When my new son-in-law takes off the garter, could you play just a
little of Varese's "Ionization." It's such a funny piece, we think it would go over real well - much better than "The Stripper." And for the bride & groom's first dance, please slow things down a bit by doing Barber's "Adagio For Strings." It's so much better than "We've Only Just Begun" or the "Anniversary Waltz."

7.. When my wife and I join in the first dance, could you please segue to
Thelonius Monk's "Ruby, My Dear" - it's in honor of my wife's grandmother whose name was Ruby. It would mean so much to the family.

Thanks very much for all your help. We'll certainly be happy to recommend your band to all our friends. By the way, the gig pays $250 for the group, and before you leave, please feel free to ask the caterer for a sandwich and a soda.

Глебыч
Сообщения: 6
Зарегистрирован: Вс окт 01, 2006 11:43

Сообщение Глебыч » Чт окт 12, 2006 13:33

Подходит к концу конкурс барабанщиков. Представитель жюри долго всматривается в список участников, наконец осматривает аудиторию и произносит:
- Дэ... Даве... Давевекле! Есть такой?
Джа даст нам все!


Аватара пользователя
Владислав «vvb5p»
администратор
Сообщения: 6145
Зарегистрирован: Чт май 12, 2005 17:10
Откуда: Воронеж
Контактная информация:

Сообщение Владислав «vvb5p» » Пт дек 29, 2006 10:08

И семь Ангелов, имеющие семь труб, приготовились трубить. И люди на
всех языках мира стали в ужасе повторять это слово - "апокалипсис". И
Архангел Гавриил их утешал: "Что вы! Что вы, глупенькие! Это мы просто
джаз-бенд сколотили!"

Аватара пользователя
Nikolai Shienok
джазофил
Сообщения: 777
Зарегистрирован: Пн окт 17, 2005 21:45
Откуда: Москва-Химки

Новогоднее...

Сообщение Nikolai Shienok » Пт дек 29, 2006 22:31

Братва чинно празднует Новый год в ресторане.
Из музыки - только караоке.
Жены ропщут.
Братки отлавливают администратора:
- Слушай командир, а подгони музыкантов
- Да Вы Что! Новый год - все заняты!
- Ты не понял: жены просят.
- Ну.. есть у меня одна группа. Играют крутой джаз!
- Давай свой джаз.
Приезжают джазмены. Распаковываются, включаются и начинают играть.
Одну, пьесу, другую, третью.. В зале становится как-то тише. Люди на глазах трезвеют.
Один из братков подходит к сцене, дожидается окончания номера, подходит к пианисту и спрашивает шепотом:
- Чо, пацаны, не получается?!

Аватара пользователя
Mikhail Korneev
джазофил
Сообщения: 732
Зарегистрирован: Чт июн 29, 2006 18:29
Откуда: Moscow

Сообщение Mikhail Korneev » Сб дек 30, 2006 20:01

Очень смешно. :lol: Рассказал домашним - анекдот имел большой успех.

В 1992, кажется, году в Москву приезжал Gary Burton. Был концерт и джем с его участием в ЦДРИ. Алексей Козлов, объявляя очередную пьесу - монковскую Straight, No Chaser, рассказал историю о том, к он и Герман Лукьянов переводили название этой композции. Много думали, в итоги придумали что-то патетическое вроде "Обратной дороги нет" или "Есть только прямой путь".
По прошествии лет музыканты узнали, что смысл фразы 'Straight, No Chaser' - чистый неразбавленный виски.
Для интересующихся - толкование слова chaser из Longman Dictionary Of Contemporary English:
a weaker alcoholic drink which is drunk after a strong one, or a stronger alcoholic drink which is drunk after a weak one
В общем, "Не разбавляя и без прицепа" :)

bemsha
знаток
Сообщения: 1916
Зарегистрирован: Пт июн 24, 2005 13:26
Откуда: Ярославль

Сообщение bemsha » Вт янв 30, 2007 18:20

ну вообщем это из моей реальной жизни...
Случилось как то мне качать музыку из "суслика"...качаю я не безизвестного Wally Shoup-а ряд его альбомов на Leo... вдруг, ко мне сообщение приходит от пользователя файлов, типа, если хочешь можно еще пару альбомов этого самого музыканта закинуть, раз интересуешься...я говорю, что не против...разговорились...оказалось, что это Wally Shoup собственной персоной и был :)

Аватара пользователя
Nikolai Shienok
джазофил
Сообщения: 777
Зарегистрирован: Пн окт 17, 2005 21:45
Откуда: Москва-Химки

Сообщение Nikolai Shienok » Сб фев 10, 2007 22:59

Эту историю Пол Мотян (Paul Motian) недавно рассказал музыкантам The Bad Plus после концерта в Village Vanguard:

A few years after I left Bill Evans, I sat in with Bill's trio for a whole set here at the Vanguard one night. I don't remember the bass player--maybe Eddie Gomez. Well, during the whole set, I felt uncomfortable, like the music was rushing. I don't really know, because the closing tempo of each song seemed to be the same as the start tempo, but I definitely felt weird.

Miles Davis was there, listening, and afterwards he gave me a ride home. In his car, he asked me how I felt to sit in with Bill again. I told him the truth, that it felt like it was rushing the whole set. He looked at me like I was crazy, and said, "With just three pieces, you've GOT to push." I'll never forget that!

Аватара пользователя
Mikhail Korneev
джазофил
Сообщения: 732
Зарегистрирован: Чт июн 29, 2006 18:29
Откуда: Moscow

Сообщение Mikhail Korneev » Сб фев 10, 2007 23:28

Nikolai Shienok писал(а):Miles Davis ... said, "With just three pieces, you've GOT to push."
Это же надо, до чего некоторые словари бывают осведомленными:
http://multitran.ru/c/m.exe?t=2275244_2_1

Аватара пользователя
gordey
Сообщения: 2
Зарегистрирован: Ср мар 21, 2007 17:47

Сообщение gordey » Чт мар 22, 2007 14:49

Пианист спрашивает у барабанщика: " Какая субдоминанта будет от фа?" А тот ему отвечает: "Ты че, дурак, фа это и так субдоминанта!"
:D

Аватара пользователя
Dotsik
Сообщения: 27
Зарегистрирован: Вт ноя 08, 2005 13:14
Откуда: Holyland
Контактная информация:

Сообщение Dotsik » Вт май 01, 2007 00:43

абсолютно реальная история:
Мой друг делал банкет на совершеннолетие сына. По этому поводу был арендован ресторан, оркестр, пиротехника и прочее. Прием гостей был организован в виде коктейл-пати с живым джазом в качестве звукового сопровождения.
Музыканты играли уже где-то минут 40, в это время к моему другу подходит один из гостей с риторическим вопросом: "А чего этот оркестр так долго настраивается...?" :shock:
In GOOD We Trust

Аватара пользователя
Nikolai Shienok
джазофил
Сообщения: 777
Зарегистрирован: Пн окт 17, 2005 21:45
Откуда: Москва-Химки

Сообщение Nikolai Shienok » Вт май 08, 2007 14:19

Старая и хорошо забытая пародия на сериал "Джаз" Кена Бёрнса. Случайно отыскалась в закромах жёсткого диска, и я решил поместить её тут для коллекции:

Presenting Ken Burns' 144-hour Extremely Important documentary, JAZZ. Fade up on a grainy old photograph of a man in a three-piece suit, holding a cornet. Or a bicycle horn, it's hard to tell.

Narrator: Skunkbucket LeFunke was born in 1876 and died in 1901. No one who heard him is alive today. The grandchildren of the people who heard him are not alive today. The great-grandchildren of the people who heard him are not alive today. He was never recorded.

Wynton Marsalis: I'll tell you what Skunkbucket LeFunke sounded like. He had this big rippling sound, and he always phrased off the beat, and he slurred his notes. And when the Creole bands were still playing De-bah-de-bah-ta-da-tah, he was already playing Bo-dap-da-lete-do-do-do-bah! He was just like gumbo, ahead of his time.

Announcer: LeFunke was a cornet player, gambler, card shark, pool hustler, pimp, male prostitute, Kelly Girl, computer programmer, brain surgeon and he invented the internet.

Stanley Crouch: When people listened to Skunkbucket LeFunke, they heard Do-do-dee-bwap-da-dee-dee-de-da-da-doop-doop-dap. And they knew even then how deeply profound that was.

Announcer: It didn't take LeFunke long to advance the art of jazz past its humble beginnings in New Orleans whoredom with the addition of a bold and sassy beat.

Wynton: Let me tell you about the Big Four. Before the Big Four, jazz drumming sounded like BOOM-chick-BOOM-chick-BOOM-chick. But now they had the Big Four, which was so powerful some said it felt like a Six. A few visiting musicians even swore they were in an Eight.

Stanley: It was smooth and responsive, and there was no knocking and pinging, even on 87 octane.

Wynton: Even on gumbo.

Announcer: When any musician in the world heard Louis Armstrong for the first time, they gnawed their arm off with envy, then said the angels probably wanted to sound like Louis. When you consider a bunch of angels talking in gruff voices and singing "Hello Dolly," you realize what a stupid aspiration that is.

Gary Giddy: Louis changed jazz because he was the only cat going Do-da-dep-do-wah-be-be, while everyone else was doing Do-de-dap-dit-dit-dee.

Stanley: And that was very profound.

Marsalis: Like gumbo.

Stanley: Uh-huh.

Matt Glaser: I always have this fantasy that when Louis performed in Belgium, Heisenberg was in the audience and he was blown away and that's where he got the idea for his Uncertainty Principle.

Marsalis: Because the Uncertainty Principle, applied to jazz, means you never know if a cat is going to go Dap-da-de-do-ba-ta-bah or Dap-da-de-do-bip-de-beep.

Wynton: Louis was the first one to realize that.

Stanley: And that can be very profound.

Stanley: I thought it was a box of chocolates...

Announcer: The Savoy Ballroom brought people of all races colors and political persuasions together to get sweaty as Europe moved closer and closer to the brink of World War II.

Savoy Dancer: We didn't care what color you were at the Savoy. We only cared if you were wearing deodorant.

Stanley: Wynton always wears deodorant.

Glaser: I'll bet Arthur Murray was on the dance floor and he was thinking about Louis and that's where he got the idea to open a bunch of dance schools.

Stanley: And that was very profound.

Giddy: Let's talk about Louis some more. We've wasted three minutes of this 57-part documentary not talking about Louis.

Wynton: He was an angel, a genius, much better than Cats.

Stanley: He invented the word "Cats."

Wynton: He invented swing, he invented jazz, he invented the telephone, the automobile and the polio vaccine.

Stanley: And the internet.

Wynton: Very profound.

Announcer: Louis Armstrong turned commercial in the 1930s and didn't make any more breakthrough contributions to jazz. But it's not PC to point that out, so we'll be showing him in every segment of this series to come, even if he's just doing the same things as the last time you saw him.

Glaser: I'll bet Chuck Yeager was in the audience when Louis was hitting those high Cs at the Earle Theater in Philadelphia, and that's what made him decide to break the sound barrier.

Stanley: And from there go to Pluto.

Wynton: I'm going to make some gumbo-

Stanley: BOOM-chick-BOOM-chick-BOOM-chick..

Giddy: Do-yap-do-wee-bah-scoot-scoot-dap-dap...That's what all the cats were saying back then.

Announcer: In 1964, John Coltrane was at his peak, Eric Dolphy was in Europe, where he would eventually die, the Modern Jazz Quartet was making breakthrough recordings in the field of Third Stream Music, Miles Davis was breaking new barrier with his second great quintet, and Charlie Mingus was extending jazz composition to new levels of complexity. But we're going to
talk about Louis singing "Hello Dolly" instead.

Stanley: Louis went, Ba-ba-yaba-do-do-dee-da-bebin-doo-wap-deet-deet-do-da-da.

Wynton: Sweets went, Scoop-doop-shalaba-yaba-mokey-hokey-bwap-bwap-tee-tee-dee.

Giddy
: I go, Da-da-shoobie-doobie-det-det-det-bap-bap-baaaaa...

Announcer: The rest of the history of jazz will be shown in fast forward and will occupy exactly seven seconds. --There, that was it. Now here are some scenes from Ken Burns' next documentary, a 97-part epic about the Empire State Building, titled "The Empire State Building." "It is tall and majestic. It is America's building. It is the Empire State Building. Dozens of workers gave their lives in the construction of this building."

Matt Glaser: I'll bet that they were thinking of Louis as they were falling to their deaths. I have this fantasy that his high notes inspired the immenseness of the Empire State Building.

Wynton Marsalis: I'll bet most people who'd fall off the Empire State Building would go "Aaaaaahhhh!" But these cats went "Dee-dee-daba-da-da-bop-bop-de-dop-shewap-splat!"

"That's next time on PBS."

Da Doo Doo Doo, Da Daa Daa Daa. Boob-she-boop. Rama lama ding dong. Satchmo Bucketlicker

mirock
Сообщения: 38
Зарегистрирован: Вт май 22, 2007 21:02
Откуда: днепропетровск

музыкальный анекдот

Сообщение mirock » Чт май 31, 2007 06:18

(источник: Tekilajazzz)
После очередного концерта группа выходит со сцены усталые и довольные, и только барабанщик бросает в ярости палочки. "Какого черта! Тут работаешь, как ёжик, весь мокрый, а все цветы и девчёнки достаются гитаристам. Все. За@@@ло! Хочу быть гитаристом!" Потом берет за шиворот своего гитариста и орет ему: "Шо надо делать, чтобы стать гитаристом?". Атот ему отвечает:"Все очень просто - тебе нужно купить гитару Фендер и маршаловский комбик". "И стану гитаристом?" - "Ну конечно, станешь гитаристом..."
Стал барабанщик не есть, ни пить, на комбик копить. Накопил. Оделся парадно, пинджакс, галстук. Заходит в магазин, настроился и уверенным шагом идет к прилавку. "Здравствуйте! Мне пожалуйста гитару Фендер и маршаловский комбик!"
А продавщица ему так глупо улыбается и говорит: "Это рыбный отдел..."

2
(источник басист Ем Чи Хо младший)
Выступает группа. Барабанщик думает: "Какой же я классный и ритмичный, как я громко стучу, все уже офигели!" Гитарист думает: "Какой у меня запил, щас как зафигачу, все прям ох@@ют!" Вокалист думает: "Как я проникновенно пою, щас все души свернутся и развернутся!" А бас-гитарист думает "Раз, два, три, четыре... Раз, два, три, четыре..."

mirock
Сообщения: 38
Зарегистрирован: Вт май 22, 2007 21:02
Откуда: днепропетровск

Сообщение mirock » Чт май 31, 2007 06:20

Сидят на арбате два басилы: олдовый и молодой. Молодой ху..чит такие пассажи сумашечие, што ваще, - и возле него ни одной души. А олдовый бумцает ноту соль - и вокруг него толпа стоит и внимательно слушает. Молодой не выдержал и спросил, дескать в чем дело? А тот ему:
- Ты свою ноту еще ищешь, а я уже свою нашел...

Ответить